O NAS
Współpraca
międzynarodowa
W Ramach Partnerstwa Strategiczne Programu Erasmus + powstały projekty:
Projekt „Różnodźwięki” /„Different Sounds”realizowany był przez trzy organizacje: z Polski (PSONI koło w Gdańsku), Szwecji (Medis 5) i Niemiec (IB). Wszystkie współpracowały z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. W ramach projektu stworzono cztery rezultaty pracy intelektualnej: książkę drukowaną pt. „Różnodźwięki”, e-booka, multimedialnego ebooka i film animowany. Opowieści, teksty, zdjęcia, obrazy i muzyka wykorzystane w publikacjach zostały stworzone przez artystów wspieranych przez organizacje partnerskie. Dzięki dyskusjom i procesowi kreatywnego pisania autorzy stworzyli cztery historie. Przedstawiono w nich następujące tematy: prawo bycia artystą dla każdego, szacunek dla różnorodności i alternatywną komunikację.
Wersja multimedialna książki „Różnodźwięki” /„Different Sounds”
Animacja „Wazon, który chciał śpiewać operę”
Książka „Różnodźwięki” w formie pdf
Częścią projektu były również warsztaty muzyczne, malarskie i graficzne. Wszyscy partnerzy zaangażowali trzy zespoły muzyczne: Remont Pomp z Polski,Sprak Orchestraze Szwecji i IBies z Niemiec. Międzynarodowe zespoły utworzyły jedną dużą grupę o nazwie„Different Sounds” Orchestra. Muzycy zagrali sześć koncertów w trzech krajach.
Co istotne, w procesie tworzenia książki/e-booka i filmu animowanego główną rolę odegrały osoby z niepełnosprawnościami przy odpowiednim wsparciu edukatorów. Historia, fabuła, wywiady, grafika, muzyka, zdjęcia – wszystkie te produkty zostały stworzone przez nich. Następnie profesjonalnie przygotowane do publikacji.
Ebook „Different Sounds”został przetłumaczony na cztery języki: polski, szwedzki, niemiecki i angielski. Książka„Different Sounds”w limitowanej edycji będzie dostępna w trzech językach: polskim, szwedzkim i niemieckim.
Efekty projektu to doskonałe narzędzie do pracy warsztatowej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną jak i osób ich wspierających.
Projekt został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej
IDA (Inclusive Digital Academy) ma na celu zmniejszenie przepaści cyfrowej wśród osób niepełnosprawnych (PWD) poprzez ułatwienie dostępu do technologii informacyjnej i komunikacyjnej (TIK). W projekcie bierze udział 10 zrzeszonych przez sieć Karawana 2000 International organizacji NGO z Turcji, Bułgari, Francji, Litwy, Szwecji, Grecji, Niemiec, Holandii i Polski.
W praktyce poprzez cykl szkoleń dla PWD zostaną stworzone narzędzia do nauki obsługi i zastosowań TIK dostosowane do osób o szczególnych potrzebach.
Partnerzy:
IB Südwest gGmbh für Bildung und soziale Dienste – Region Hessen Mitte / Germany
Cooperativa Sociale Kara Bobowski / Włochy
Jaunuoliu dienos centras / Litwa
JuniorCare BV / Holandia
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osob z Niepelnosprawnoscia Intelektualna Koło w Gdansku / Polska
Sensus Stockholm-Gotland / Szwecja
Spastic Children’s Foundation of Turkey (Turkiye Spastik Cocuklar Vakfi) / Turcja
Sun for everyone Foundation / Bułgaria
Pannelionis Sullogos Prosarmosmenon Drasiriotiton Alma / Grecja
Vakif Participation Bank Corp. / Turkey
W pierwszej fazie projektu grupa osób z niepełnosprawnością wypełniła ankietę. Dzięki ankiecie dowiedzieliśmy się w jakim stopniu klienci nasi i innych organizacji europejskich używają narzędzi TIK oraz jakie są ich potrzeby w tym zakresie.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami ankiety Wyniki ankiety międzynarodowej.pdf
Wyniki ankiety wśród polski uczestników.pdf
www.facebook.com/InclusiveDigitalAcademy
- „Szukając Świętego Grala” historia Polskich uczestników – https://www.youtube.com/watch?v=NXcGArmy_8g&t=1237s
- „The search for the Holy Grail” John Boy story – Northern Ireland – https://www.youtube.com/watch?v=B0Injr7rOBQ
- „The search for the Holy Grail” – The Girl With The Talking Eye Italian story – https://www.youtube.com/watch?v=R7h9s8WslXs
- „The search for the Holy Grail” Kent Sidvalls story – Sweden – https://www.youtube.com/watch?v=vHMWY9teJ1I
STELLA (Staff’s European Lifelong Learning Activities) – Był to dwuletni, międzynarodowy projekt realizowany w ramach programu ERASMUS + w latach 2017 – 2019. Projekt był realizowany wspólnie z organizacjami z Niemiec, Włoch, Grecji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji, Litwy, Holandii i Turcji. Głównym celem projektu było ukierunkowanie kompetencji i opracowanie podręcznika dla pracowników, trenerów i edukatorów na temat „Jak poprawić podstawowe umiejętności pracy osób niepełnosprawnych”. Poprzez działania lokalne zidentyfikowano wymagane kompetencje do poprawa warunków do samodzielnego życia osób niepełnosprawnych oraz zostały opracowane przykładowe metody i warsztaty do wzmocnienia tych podstawowych umiejętności. Te decydujące umiejętności to:
- Umiejętności organizacyjne
- Umiejętności społeczne
- Umiejętność pracy w zespole
- Umiejętność krytycznego myślenia
- Umiejętności komunikacyjne
- Umiejętności technologiczne (obsługi sprzętu)
Współpracujemy z European Reference Network ITACHA

Więcej informacji na temat działalności ERN ITACHA na https://ern-ithaca.eu/
Współpracujemy z organizacjami zrzeszonymi w Międzynarodowej Federacji „Karawana 2000”, a w szczególności z:
- Internationaler Bund, Behindertehilfe Hessen – Niemcy
- AKIM Jerusalem – Izrael
- Adapted Activities – Grecja
- Foundation for Respite Care Services – Malta
- Turkish Spastic Children Foundation z Istambułu – Turcja
- Red Cross – Reinikendorf – Berlin, Niemcy
- Instituto Serafico – Włochy
- PROFF – Norwegia
A ponadto z:
- Lebenshilfe, Niemcy,
- „Arbeitzasistantz” – Centrum Zatrudnienia Wspomaganego – Hamburg
- „Les Magnolia” Foyer de Vie – Francja
- Saturday Club, Omah, Irlandia
- Ljubov, Obwód Kaliningradzki, Rosja
- Strana Idea, Włochy
- AFAIJ, Hiszpania
Projekty w których uczestniczyliśmy:
- „Sztafeta doświadczeń”- polsko-łotewski we współpracy z Urzędem Miasta
- „Empowerment of people with learning disability” – polsko- niemiecko-grecko-angielsko-maltańsko-szwedzki
- „Ping-pong” polsko-niemiecko-irlandzki
- „Youth Exchange, Disability and Integration – ways to get together. A European – Latin American Seminar on the integration of people with disabilities into international voluntary activities”
- „Wspólna strategia włączania młodzieży niepełnosprawnej oraz z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym w nowej Europie”- w ramach „Karawany 2000”
- „How do youngsters with disabilities see Fair Trade – through the media photography.”
KORZYŚCI
Co z nami zyskasz?
NASI PARTNERZY
Wspierają nas:















