PLACÓWKI EDUKACYJNE
Niepubliczna
Podstawowa Szkoła Specjalna
Niepubliczna Podstawowa Szkoła Specjalna im. Pawła Adamowicza
ul. Jagiellońska 11 80-371 Gdańsk
tel./fax. 58 342 01 33
Facebook
ORGANIZACJA ROKU SZKOLNEGO
- 4 września 2023 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 1 i 11 listopada 2023 r. – szkoła zamknięta;
- 23 – 31 grudnia 2023 r. – zimowa przerwa świąteczna:
- 27 – 29 grudnia 2023 r. – przerwa w zajęciach dydaktycznych; szkoła zamknięta;
- 1 – 5 stycznia 2024 r. – szkoła zamknięta;
- 29 stycznia – 9 lutego 2024 r. – ferie zimowe; dni wolne od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy;
- 28 marca – 2 kwietnia 2023 r. – wiosenna przerwa świąteczna;
- 28 marca 2024 – dzień wolny od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy;
- 29 marca 1 kwietnia 2024 r. – szkoła zamknięta;
- 2 kwietnia 2024 r. – dzień wolny od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy;
- 29 kwietnia – 3 maja 2024 r. – szkoła zamknięta;
- 30, 31 maja 2024 r. – szkoła zamknięta;
- 21 czerwca 2024 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 24 czerwca – 31 sierpnia 2024 r. – ferie letnie.
INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI
- 11.09.2023 godzina 17:00 oraz 12.09.2022 godzina 9.30
- 6.11.2023 godzina 17.00 – 18:30 – spotkania w formie konsultacji indywidualnych
- 22.01.2024 godzina 17:00 oraz 24.01.2024 godzina 9.30
- 22.04.2024 godzina 17.00 – 18:30 – spotkania w formie konsultacji indywidualnych
- 10.06.2024 godzina 17:00 oraz 12.06.2024 godzina 9.30
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE I IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE
- 4.09.2023 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego
- 11-15.09.2023 – Sprzątanie świata
- 4.10.2023 – ognisko integracyjne (spotkanie z absolwentami)
- 5.10.2023 – II Jesienny Turniej Bocci
- 13.10.2023 – Dzień Edukacji Narodowej
- październik miesiącem AAC
- 10.11.2023 – Narodowe Święto Niepodległości
- 1.12.2023 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
- 6.12.2023 – Mikołajki
- 13.12.2023 – Dzień Patrona Szkoły
- 22.12. 2023 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne
- 11.01.2024 – bal karnawałowy
- 28.02.2024 – Dzień Chorób Rzadkich
- marzec (data zostanie podana później) – Dzień Otwarty Szkoły
- 27.03.2024 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne
- 22.04.2024 – Dzień Ziemi
- 23.04.2024 – Święto Książki
- 6.05.2024 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
- maj – rowerowy maj
- 20.05.2024 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej
- 5.06.2024 – Święto Rodziny
- 14.06.2024 – Bal absolwenta
- 21.06.2024 – uroczystość zakończenia roku szkolnego
Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.
Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:
1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,
3) orzeczenie o niepełnosprawności.
Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.
Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.
Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:
– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).
O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.
Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W budynku przy ulicy Jagiellońskiej w Gdańsku tworzymy przestrzeń edukacji dla młodszych i starszych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną: ruchową, sensoryczną, związaną z komunikacją i zachowaniem.
Jesteśmy przekonani, że każdy człowiek ma własną drogę rozwoju, dlatego naszą pracę opieramy na małych grupach uczniowskich, które pozwalają na autentyczne relacje nauczyciela z każdym z uczniów oraz na indywidualnych programach uczniów realizowanych przez zespół nauczycieli, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów, psychologów, asystentów. Organizacją nauki i metodami pracy umożliwiamy uczniom wykorzystanie w pełni ich potencjału, a największymi naszymi sojusznikami w codziennej pracy są ich rodziny. Warunki lokalowe oraz specjalistyczny sprzęt umożliwiają uczniom jak najbardziej bezpieczny, komfortowy i samodzielny udział w procesie edukacji i terapii. Tworzymy środowisko do skutecznego porozumiewania się i budowania relacji w grupie, stosownie do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów z uwzględnieniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Umożliwiamy uczniom aktywność własną, odkrywanie mocnych stron i talentów. Dbamy o systematyczny rozwój kompetencji i umiejętności, szczególną uwagę poświęcając tym aspektom edukacji i terapii ucznia, które będą mu przydatne po ukończeniu szkoły w dorosłości.
NASI PARTNERZY