Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku
rozpoczyna zapisy na szkolenie
KOMPLEKSOWY MODEL POSTĘPOWANIA FIZJOTERAPEUTYCZNEGO W PEDIATRII
prowadzone przez wybitnego fizjoterapeutę, specjalistę z wieloletnim doświadczeniem
TERMIN:
- I moduł 21-22.03.2020
- II moduł 4-5.04.2020
PROWADZĄCY:
Michał Sokołów– absolwent Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Koordynator zespołu fizjoterapeutów i fizjoterapeuta w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdańsku, z którym jest związany od 2008 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne, w ramach prowadzenia zajęć ze studentami kierunku Fizjoterapia, w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Ukończył liczne szkolenia z zakresu fizjoterapii dzieci ryzyka (wcześniaki, rozpoznanie obniżonego napięcia mięśniowego, asymetrii), planowania i prowadzenia terapii w Mózgowym Porażeniu Dziecięcym, trudnościami związanymi z SI- przetwarzaniem bodźców sensorycznych, wadami postawy oraz problemami natury ortopedycznej . Identyfikuje się przede wszystkim z koncepcją NDT Bobath, korzystając jednak z takich narzędzi jak manipulacje powięziowe, kinesio- taping, PNF, metoda Prechtl`a, Kinetic Control, MEDEK i wiele innych. Obecnie doktorant na GUMed. Laureat nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla pracowników służby zdrowia.
MIEJSCE:
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Koło w Gdańsku
ul. Jagiellońska 11
80-371 Gdańsk
CENA:
- 1990 zł przy jednorazowej wpłacie za oba moduły
- 1100zł przy wpłacie za 1 moduł
(Cena zawiera VAT, 2 przerwy kawowe z poczęstunkiem, materiały szkoleniowe, certyfikat)
ZAPISY:
Magdalena Stańczewska
magdalena.stanczewska@psoni.gda.pl
501 746 016
Zgłoszenia przyjmujemy do 31.01.2020
Liczba miejsc: 24, decyduje kolejność zgłoszeń!
Opłaty należy dokonać do 9.02.2020 na konto 21 1020 1811 0000 0302 0242 2913 PKO BP
W tytule: Imię i nazwisko udział w szkoleniu „Kompleksowy model postępowania fizjoterapeutycznego”
PROGRAM KURSU:
MODUŁ I
- Dzień 1
- Analiza biomechaniczna i kinetyczna rozwoju prawidłowego w kontekście wspomagań terapeutycznych. Czyli jak umiejętnie prowadzić terapię, tak by nauczyć efektywnie funkcji
- Wykorzystanie aktywności rozwoju prawidłowego dla budowania kontroli centralnej, podporu, naprzemienności, stabilności / mobilności biodra i innych- w zależności od potrzeb pacjenta i niezależnie od jego wieku
- Aktywizacja mięśni- precyzyjna praca na określonych elementach łańcuchów ruchowych. Techniki „włączania” mięśnia w aktywności
- Lokalizowanie słabego ogniwa w programie motorycznym podopiecznego
- Dzień 2
- Teoria treningu równowagi. Strategie zachowania równowagi, filary kontroli równoważnej
- Zasady prowadzenia terapii przy zaburzeniach równowagi różnego pochodzenia (opóźniony rozwój psychomotoryczny, mózgowe porażenie dziecięce, zaburzenia przedsionkowe, zawroty głowy)
- Wspomagania w pracy nad równowagą w różnych pozycjach wyjściowych z pacjentem w kontakcie i niemowlęciem
- Budowanie kontroli statycznej i dynamicznej w różnych aktywnościach motorycznych
MODUŁ II
- Dzień 3
- Analiza, zaburzenia i wpływ postawy na kontrolę motoryczną
- Mobilizacje dolnego kwadrantu dla wyrównania kończyn, pozycji miednicy, odcinka lędźwiowego kręgosłupa, kości krzyżowej
- Mobilizacje biodra, kolana, stawu skokowego
- Elementy tapingu w zaburzeniach postawy i ruchu
- Dzień 4
- Trening siłowy i znaczenia siły dla funkcji
- Wspomagania w treningu siłowym kończyn dolnych
- Wspomagania w terapii chodu i trening na bieżni
- Analiza łańcuchów mięśniowych w kontekście chodu i stania
Kurs ma przede wszystkim charakter praktyczny. Każda część zaczyna się krótkim wprowadzaniem do zagadnień poruszanych w ciągu dnia. Uczestnicy otrzymują gotowe narzędzia do pracy w postaci dużej ilości, konkretnie opisanych wspomagań z możliwością zrozumienia problemu motorycznego pacjenta. Przewiduje się pracę uczestników w parach, na lalkach terapeutycznych i demo terapii.