Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku

Screenshot 2022-06-30 at 00.11.12

PSONI

CYKL SZKOLEŃ Z ZAKRESU WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH SPOSOBÓW POROZUMIEWANIA SIĘ (AAC)

Magdalena_Grycman_logo

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku

zaprasza na:

CYKL SZKOLEŃ Z ZAKRESU WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH SPOSOBÓW POROZUMIEWANIA SIĘ (AAC)

W dniach 13-15 stycznia 2023 w Gdańsku w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną koło w Gdańsku przy ul. Jagiellońskiej 11, odbędzie się CYKL SZKOLEŃ Z ZAKRESU WSPOMAGAJĄCYCH I ALTERNATYWNYCH SPOSOBÓW POROZUMIEWANIA SIĘ (AAC) pt. „Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji”, który poprowadzi dr Magdalena Grycman.

Prowadząca:

Magdalena Grycman – dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany”, „Dom na nowo malowany”, „Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych”, trzech zestawów ćwiczeń pt. „Jedzenie”, „Emocje” i „Ciągi czynności, gry i zabawy” z serii „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się”, jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC” – pierwszej w Polsce tego rodzaju publikacji, adresowanej do szerokiego grona zarówno specjalistów, jak i rodziców, opiekunów, przyjaciół – osób dzielących codzienność z dziećmi i dorosłymi doświadczającymi trudności w porozumiewaniu się oraz filmów „Mowa twojego dziecka” i „Porozumiewam się, choć nie mówię”.
Prowadzi „Cykl szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, opartych na metodzie aktywizacji i superwizji” na terenie całej Polski.

Magdalena_Grycman_zdjecie_2022

Termin - Blok I, II, III

  • BLOK I: 13.01.2023 (piątek) od godziny 10:00 do 18:00
  • BLOK II: 14.01.2023 (sobota) od godziny 10:00 do 18:00
  • BLOK III: 15.01.2023 (niedziela) od godziny 09:00 do 16:00

Miejsce:

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku
80-371 Gdańsk, ul. Jagiellońska 11

Koszt:

  • Blok: I 480 zł
  • Blok: II 980 zł
  • Blok: I – III 1460 zł
    (cena zawiera VAT, przerwy kawowe z poczęstunkiem, materiały szkoleniowe, certyfikat)

Zapisy:

Aleksandra Krasnostawska
Email: aleksandra.krasnostawska@psoni.gda.pl
tel. 513 328 369

Opłaty należy dokonać do 15.12.2022 na konto 21 1020 1811 0000 0302 0242 2913 PKO BP
W tytule: Imię i nazwisko udział w szkoleniu „Model wykorzystywania AAC blok (proszę o wskazanie bloku)
Osoby, które potrzebują faktury zobowiązani są wskazać poprawny NIP nabywcy

Program szkolenia

Blok I

1. Umiejętności, rola i obszary aktywności komunikacyjnego partnera.
2. Warsztat – Od czego zacząć? Zachowania komunikacyjne i ich funkcja.
3. Kod komunikacyjny. Wyłanianie dominującego sposobu przekazywania informacji użytkownika
AAC.
4. Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej.
5. Użytkownicy zależni od wspomagających działań partnera.
6. Pojęcie strategii AAC: cele, przebieg i zachowania docelowe.
7. Schemat postępowania partnera. Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania
komunikacyjnych więzi.
8. Tworzenie, opisywanie i modyfikowanie strategii AAC.
9. Planowanie strategii AAC opartych na modelu aktywnym.
10. Warsztat – Określanie celów oraz elementów modelu aktywnego użytkownika.
11. Warsztat – Obszary aktywności partnera i działania partnera.
12. Warsztat – Konstruowanie pierwszych strategii i ich modyfikacja.
13. Ocena efektywności porozumiewania się – skala umiejętności komunikacyjnych z zakresu
komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC.
14. Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza od karty oceny w zakresie:
przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego
nastawienia i motywacji do komunikacji.
15. Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.

Blok II i III

1. Indywidualne systemy komunikacyjne tworzone w warunkach szkolnych – perspektywa
rozwojowa.
2. Budowanie systemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z
użytkownikiem AAC.
3. Warsztat – Czytanie uczestniczące.
4. Wykorzystanie tablic połączonych. Poszerzanie obszarów uczestnictwa użytkownika AAC.
5. Warsztat – Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej. Cele
oddziaływania i elementy modelu aktywnego.
6. Osadzenie oddziaływań wspomagających w strategiach dotyczących planowania .
7. Zajęcia grupowe – Wdrażanie działań terapeutycznych o charakterze komunikacyjnym.
8. Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce.
9. Warsztat – Organizacja przestrzeni z wykorzystaniem włączników. Identyfikowanie
elementów modelu aktywnego.
10. Tworzenie bazy pomocy AAC – pliki do pobrania.
11. Planowanie komunikacyjnego systemu. Konstruowanie innowacyjnych strategii AAC.
12. Korzyści z superwizji oraz analizy materiału wideo. Poszukiwanie efektywnych rozwiązań

NASI PARTNERZY

Wspierają nas:

Dotępność