PLACÓWKI EDUKACYJNE
Niepubliczna
Szkoła Przysposabiająca do Pracy
Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy im Pawła Adamowicza
Facebook
KALENDARZ
- 1 września 2025 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 14 października 2025 r. – szkoła otwarta do godziny 12.00;
- 10 listopada 2025 r. – szkoła zamknięta – dzień wolny za święto wypadające w sobotę 1 listopada
- 22 – grudnia 2025 r. – 6 stycznia 2026 r. – zimowa przerwa świąteczna:
* 22, 23 grudnia – dyżury
* 29, 30, 31 grudnia – dyżury
* 2 i 5 stycznia – szkoła zamknięta - 19 stycznia – 1 lutego 2026 r. – ferie zimowe, szkoła zamknięta
- 2 – 7 kwietnia 2026 r. – wiosenna przerwa świąteczna, szkoła zamknięta
- 5 czerwca 2026 r. – szkoła zamknięta;
- 26 czerwca 2026 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r. – ferie letnie.
* 29.06 – 03.07 – dyżury
* 06.07 – 31.07 – zajęcia opiekuńczo-rekreacyjne
* sierpień – szkoła zamknięta
Podczas
przerw w zajęciach dydaktycznych w szkole nie ma opieki pielęgniarki
szkolnej oraz nie jest realizowany przewóz uczniów „busami”.
INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI
- 8 września 2025, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą /
nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją
ZNPO;
lub - 9 września 2025, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; - 17 listopada 2025, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
- 12 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą /
nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją
ZNPO;
lub - 13 stycznia 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; - 20 kwietnia 2026, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
- 8 czerwca 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z
wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z
dyrekcją ZNPO;
lub - 9 czerwca 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami.
Konsultacje indywidualne z wychowawcą, nauczycielami bądź
specjalistami – po uprzednim umówieniu terminu przez zeszyt
korespondencji bądź Librus.
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I WYDARZENIA
- 01.09.2025 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego
- 19.09.2025 – Sprzątanie świata
- 01.10.2025 – ognisko integracyjne i spotkanie z absolwentami
- 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej
- październik miesiącem AAC
- druga połowa października – IV Jesienny Turniej Bocci
- 07.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości
- 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
- 05.12.2025 – Mikołajki
- 12.12.2025 – Dzień Patrona Szkoły
- 19.12. 2025 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne
- 13.02.2026 – Walentynki i Bal karnawałowy
- 27.02.2026 – Dzień Chorób Rzadkich
- 21.03.2026 – Dzień Otwarty Szkoły (dzień zajęć otwartych dla rodzin uczniów)
- 01.04.2026 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne
- 20-24.04.2026 – Święto Książki i Dzień Ziemi
- 05.05.2026 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
- maj – Rowerowy maj
- 21.05.2026 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej
- 28.05.2026 – Święto Rodziny
- czerwiec – bal absolwenta
- 23.06.2026 – Dzień Gdańska
- 26.06.2026 – uroczystość zakończenia roku szkolnego
Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.
Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:
1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego,
2) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej specjalnej,
2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,
3) orzeczenie o niepełnosprawności.
Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.
Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.
Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:
– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).
O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.
Witaj! Jesteśmy Niepubliczną Szkołą Przysposabiającą do Pracy im. Pawła Adamowicza w Gdańsku, istniejemy od 1 września 2014 roku i już na wstępie możemy Cię zapewnić – jesteśmy absolutnie niezwykli!
Dlaczego? Po pierwsze – ponieważ każdy, kto jest związany z naszą szkołą, traktowany jest tu w sposób INDYWIDUALNY, zgodnie ze swoimi możliwościami, potrzebami i …marzeniami. Pisząc „każdy”, mamy na myśli nie tylko uczniów, ale też ich rodziny oraz bliskich, a także naszych pracowników – nauczycieli, terapeutów, asystentów czy specjalistów.
Nasza szkoła jest kameralną placówką, liczy kilka niewielkich klas. Dzięki temu nasi uczniowie „nie giną w tłumie”, a hasło „integracja” przekłada się na naszą codzienną rzeczywistość – nikt nie jest u nas „osobny”, wszyscy razem (uczniowie, ich rodziny i bliscy oraz pracownicy szkoły) stanowimy zgraną, silną drużynę.
Ta drużyna działa według zindywidualizowanego programu edukacji, dostosowanego do potrzeb i możliwości młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Program ten wspierany jest intensywnymi działaniami rehabilitacyjnymi i terapeutycznymi, także w ramach zewnętrznych projektów docelowych (np. PFRON, UM Gdańsk i inne). W procesie kształcenia uczniów realizowane są zajęcia edukacyjne: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się, kształtujące kreatywność, wychowanie fizyczne, przysposobienie do pracy, religia/etyka. Ponadto uczniowie uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych, sportowych, zajęciach rozwijających zainteresowania oraz kształtujących umiejętność spędzania wolnego czasu. Czyli najprościej i najkrócej mówiąc – wszyscy dajemy z siebie wszystko, po to, aby nasi uczniowie byli jak najlepiej przygotowani do maksymalnej dla swoich możliwości samodzielności w dorosłym życiu. I aby mieli przy tym mnóstwo radości!
Ciężko w krótkim tekście opisać, czym się zajmujemy na co dzień i co możemy Ci zaoferować. Dlatego zapraszamy Cię do kontaktu z nami. Wpadnij nas poznać, pogadać, wypić kawę (w szkole prowadzimy, między wieloma innymi oczywiście, autorski projekt Kawiarenka „Morze Kawy”). Wpadnij zobaczyć nasze sale, pracownie, poznać naszych ultra niezwykłych uczniów i równie niesamowitą kadrę (tak, jesteśmy nieskromni, ale lista naszych doświadczeń i kwalifikacji jest dłuższa niż falowiec przy Obrońców Wybrzeża!). Nie możemy się doczekać, kiedy Cię poznamy. Do zobaczenia!
I jeszcze jedno – mieścimy się w fajnej okolicy. Do morza i parku możemy dorzucić przysłowiowy beret, a w przyszkolnym ogrodzie mamy siłownię, ogród sensoryczny i… przyjdź i się przekonaj!
NASI PARTNERZY
Wspierają nas:















