Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku

PLACÓWKI EDUKACYJNE

Niepubliczna
Szkoła Przysposabiająca do Pracy

Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy im Pawła Adamowicza
Facebook

KALENDARZ

  • 1 września 2025 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
  • 14 października 2025 r. – szkoła otwarta do godziny 12.00;
  • 10 listopada 2025 r. – szkoła zamknięta – dzień wolny za święto wypadające w sobotę 1 listopada
  • 22 – grudnia 2025 r. – 6 stycznia 2026 r. – zimowa przerwa świąteczna:
    * 22, 23 grudnia – dyżury
    * 29, 30, 31 grudnia – dyżury
    * 2 i 5 stycznia – szkoła zamknięta 
  • 19 stycznia – 1 lutego 2026 r. – ferie zimowe, szkoła zamknięta
  • 2 – 7 kwietnia 2026 r. – wiosenna przerwa świąteczna, szkoła zamknięta
  • 5 czerwca 2026 r. – szkoła zamknięta;
  • 26 czerwca 2026 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
  • 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r. – ferie letnie. 
    * 29.06 – 03.07 – dyżury
    * 06.07 – 31.07 – zajęcia opiekuńczo-rekreacyjne
    * sierpień – szkoła zamknięta
W dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych – zajęcia opiekuńcze (dyżury) tylko po wcześniejszym zapisaniu ucznia (Librus).
Podczas
przerw w zajęciach dydaktycznych w szkole nie ma opieki pielęgniarki
szkolnej oraz nie jest realizowany przewóz uczniów „busami”.


INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI

  • 8 września 2025, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą /
    nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją
    ZNPO;
    lub
  • 9 września 2025, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
    11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
  • 17 listopada 2025, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
  • 12 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą /
    nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją
    ZNPO;
    lub
  • 13 stycznia 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
    11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
  • 20 kwietnia 2026, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
  • 8 czerwca 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z
    wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z
    dyrekcją ZNPO;
    lub
  • 9 czerwca 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz.
    11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami.

    Konsultacje indywidualne z wychowawcą, nauczycielami bądź
    specjalistami – po uprzednim umówieniu terminu przez zeszyt
    korespondencji bądź Librus.

UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I WYDARZENIA

  • 01.09.2025 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 
  • 19.09.2025 – Sprzątanie świata 
  • 01.10.2025 – ognisko integracyjne i spotkanie z absolwentami
  • 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej 
  • październik miesiącem AAC 
  • druga połowa października – IV Jesienny Turniej Bocci
  • 07.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości 
  • 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych 
  • 05.12.2025 – Mikołajki 
  • 12.12.2025 – Dzień Patrona Szkoły 
  • 19.12. 2025 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne 
  • 13.02.2026 – Walentynki i Bal karnawałowy
  • 27.02.2026 – Dzień Chorób Rzadkich 
  • 21.03.2026 – Dzień Otwarty Szkoły (dzień zajęć otwartych dla rodzin uczniów)
  • 01.04.2026 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne 
  • 20-24.04.2026 – Święto Książki i Dzień Ziemi
  • 05.05.2026 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 
  • maj – Rowerowy maj 
  • 21.05.2026 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej 
  • 28.05.2026 – Święto Rodziny 
  • czerwiec – bal absolwenta
  • 23.06.2026 – Dzień Gdańska
  • 26.06.2026 – uroczystość zakończenia roku szkolnego 

Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły  przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.

POBIERZ WNIOSEK

Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:

1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego,

2) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej specjalnej,

2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,

3) orzeczenie o niepełnosprawności.

Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.

Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.

Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:

– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,

– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),

– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).

O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.

Witaj! Jesteśmy Niepubliczną Szkołą Przysposabiającą do Pracy im. Pawła Adamowicza w Gdańsku, istniejemy od 1 września 2014 roku i już na wstępie możemy Cię zapewnić – jesteśmy absolutnie niezwykli!

Dlaczego? Po pierwsze – ponieważ każdy, kto jest związany z naszą szkołą, traktowany jest tu w sposób INDYWIDUALNY, zgodnie ze swoimi możliwościami, potrzebami i …marzeniami. Pisząc „każdy”, mamy na myśli nie tylko uczniów, ale też ich rodziny oraz bliskich, a także naszych pracowników – nauczycieli, terapeutów, asystentów czy specjalistów.

Nasza szkoła jest kameralną placówką, liczy kilka niewielkich klas. Dzięki temu nasi uczniowie „nie giną w tłumie”, a hasło „integracja” przekłada się na naszą codzienną rzeczywistość – nikt nie jest u nas „osobny”, wszyscy razem (uczniowie, ich rodziny i bliscy oraz pracownicy szkoły) stanowimy zgraną, silną drużynę.

Ta drużyna działa według zindywidualizowanego programu edukacji, dostosowanego do potrzeb i możliwości młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Program ten wspierany jest intensywnymi działaniami rehabilitacyjnymi i terapeutycznymi, także w ramach zewnętrznych projektów docelowych (np. PFRON, UM Gdańsk i inne). W procesie kształcenia uczniów realizowane są zajęcia edukacyjne: funkcjonowanie osobiste i społeczne, zajęcia rozwijające komunikowanie się, kształtujące kreatywność, wychowanie fizyczne, przysposobienie do pracy, religia/etyka. Ponadto uczniowie uczestniczą w zajęciach rewalidacyjnych, sportowych, zajęciach rozwijających zainteresowania oraz kształtujących umiejętność spędzania wolnego czasu. Czyli najprościej i najkrócej mówiąc – wszyscy dajemy z siebie wszystko, po to, aby nasi uczniowie byli jak najlepiej przygotowani do maksymalnej dla swoich możliwości samodzielności w dorosłym życiu. I aby mieli przy tym mnóstwo radości!

Ciężko w krótkim tekście opisać, czym się zajmujemy na co dzień i co możemy Ci zaoferować. Dlatego zapraszamy Cię do kontaktu z nami. Wpadnij nas poznać, pogadać, wypić kawę (w szkole prowadzimy, między wieloma innymi oczywiście, autorski projekt Kawiarenka „Morze Kawy”). Wpadnij zobaczyć nasze sale, pracownie, poznać naszych ultra niezwykłych uczniów i równie niesamowitą kadrę (tak, jesteśmy nieskromni, ale lista naszych doświadczeń i kwalifikacji jest dłuższa niż falowiec przy Obrońców Wybrzeża!). Nie możemy się doczekać, kiedy Cię poznamy. Do zobaczenia!

I jeszcze jedno –  mieścimy się w fajnej okolicy. Do morza i parku możemy dorzucić przysłowiowy beret, a w przyszkolnym ogrodzie mamy siłownię, ogród sensoryczny i… przyjdź i się przekonaj!

NASI PARTNERZY

Wspierają nas:

Dotępność