PLACÓWKI EDUKACYJNE
Niepubliczna
Podstawowa Szkoła Specjalna
Niepubliczna Podstawowa Szkoła Specjalna im. Pawła Adamowicza
ul. Jagiellońska 11 80-371 Gdańsk
tel. 58 553 02 61 wew. 42 oraz 508 186 020
Facebook
KALENDARZ
- 1 września 2025 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 14 października 2025 r. – szkoła otwarta do godziny 12.00;
- 10 listopada 2025 r. – szkoła zamknięta – dzień wolny za święto wypadające w sobotę 1 listopada
- 22 – grudnia 2025 r. – 6 stycznia 2026 r. – zimowa przerwa świąteczna:
* 22, 23 grudnia – dyżury
* 29, 30, 31 grudnia – dyżury
* 2 i 5 stycznia – szkoła zamknięta - 19 stycznia – 1 lutego 2026 r. – ferie zimowe, szkoła zamknięta
- 2 – 7 kwietnia 2026 r. – wiosenna przerwa świąteczna, szkoła zamknięta
- 5 czerwca 2026 r. – szkoła zamknięta;
- 26 czerwca 2026 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r. – ferie letnie.
* 29.06 – 03.07 – dyżury
* 06.07 – 31.07 – zajęcia opiekuńczo-rekreacyjne
* sierpień – szkoła zamknięta
Podczas przerw w zajęciach dydaktycznych w szkole nie ma opieki pielęgniarki szkolnej oraz nie jest realizowany przewóz uczniów „busami”.
INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI
- 8 września 2025, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
lub - 9 września 2025, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
- 17 listopada 2025, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
- 12 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
lub - 13 stycznia 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
- 20 kwietnia 2026, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
- 8 czerwca 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
lub - 9 czerwca 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami.
Konsultacje indywidualne z wychowawcą, nauczycielami bądź specjalistami – po uprzednim umówieniu terminu przez zeszyt korespondencji bądź Librus.
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I WYDARZENIA
- 01.09.2025 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego
- 19.09.2025 – Sprzątanie świata
- 01.10.2025 – ognisko integracyjne i spotkanie z absolwentami
- 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej
- październik miesiącem AAC
- druga połowa października – IV Jesienny Turniej Bocci
- 07.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości
- 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
- 05.12.2025 – Mikołajki
- 12.12.2025 – Dzień Patrona Szkoły
- 19.12. 2025 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne
- 13.02.2026 – Walentynki i Bal karnawałowy
- 27.02.2026 – Dzień Chorób Rzadkich
- 21.03.2026 – Dzień Otwarty Szkoły (dzień zajęć otwartych dla rodzin uczniów)
- 01.04.2026 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne
- 20-24.04.2026 – Święto Książki i Dzień Ziemi
- 05.05.2026 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
- maj – Rowerowy maj
- 21.05.2026 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej
- 28.05.2026 – Święto Rodziny
- czerwiec – bal absolwenta
- 23.06.2026 – Dzień Gdańska
- 26.06.2026 – uroczystość zakończenia roku szkolnego
Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.
Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:
1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,
3) orzeczenie o niepełnosprawności.
Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.
Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.
Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:
– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).
O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.
Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W budynku przy ulicy Jagiellońskiej w Gdańsku tworzymy przestrzeń edukacji dla młodszych i starszych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną: ruchową, sensoryczną, związaną z komunikacją i zachowaniem.
Jesteśmy przekonani, że każdy człowiek ma własną drogę rozwoju, dlatego naszą pracę opieramy na małych grupach uczniowskich, które pozwalają na autentyczne relacje nauczyciela z każdym z uczniów oraz na indywidualnych programach uczniów realizowanych przez zespół nauczycieli, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów, psychologów, asystentów. Organizacją nauki i metodami pracy umożliwiamy uczniom wykorzystanie w pełni ich potencjału, a największymi naszymi sojusznikami w codziennej pracy są ich rodziny. Warunki lokalowe oraz specjalistyczny sprzęt umożliwiają uczniom jak najbardziej bezpieczny, komfortowy i samodzielny udział w procesie edukacji i terapii. Tworzymy środowisko do skutecznego porozumiewania się i budowania relacji w grupie, stosownie do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów z uwzględnieniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Umożliwiamy uczniom aktywność własną, odkrywanie mocnych stron i talentów. Dbamy o systematyczny rozwój kompetencji i umiejętności, szczególną uwagę poświęcając tym aspektom edukacji i terapii ucznia, które będą mu przydatne po ukończeniu szkoły w dorosłości.
NASI PARTNERZY
Wspierają nas:















