Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku

PLACÓWKI EDUKACYJNE

Niepubliczna
Podstawowa Szkoła Specjalna

Niepubliczna Podstawowa Szkoła Specjalna im. Pawła Adamowicza
ul. Jagiellońska 11 80-371 Gdańsk
tel. 58 553 02 61 wew. 42 oraz 508 186 020
Facebook

KALENDARZ

  • 1 września 2025 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
  • 14 października 2025 r. – szkoła otwarta do godziny 12.00;
  • 10 listopada 2025 r. – szkoła zamknięta – dzień wolny za święto wypadające w sobotę 1 listopada
  • 22 – grudnia 2025 r. – 6 stycznia 2026 r. – zimowa przerwa świąteczna:
    * 22, 23 grudnia – dyżury
    * 29, 30, 31 grudnia – dyżury
    * 2 i 5 stycznia – szkoła zamknięta 
  • 19 stycznia – 1 lutego 2026 r. – ferie zimowe, szkoła zamknięta
  • 2 – 7 kwietnia 2026 r. – wiosenna przerwa świąteczna, szkoła zamknięta
  • 5 czerwca 2026 r. – szkoła zamknięta;
  • 26 czerwca 2026 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
  • 27 czerwca – 31 sierpnia 2026 r. – ferie letnie. 
    * 29.06 – 03.07 – dyżury
    * 06.07 – 31.07 – zajęcia opiekuńczo-rekreacyjne
    * sierpień – szkoła zamknięta
W dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych – zajęcia opiekuńcze (dyżury) tylko po wcześniejszym zapisaniu ucznia (Librus).
Podczas przerw w zajęciach dydaktycznych w szkole nie ma opieki pielęgniarki szkolnej oraz nie jest realizowany przewóz uczniów „busami”.


INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI

  • 8 września 2025, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
    lub
  • 9 września 2025, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
  • 17 listopada 2025, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
  • 12 stycznia 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
    lub
  • 13 stycznia 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami;
  • 20 kwietnia 2026, godz. 17.00-18.30 konsultacje z wychowawcą / nauczycielami / specjalistami;
  • 8 czerwca 2026, godz. 16.00-17.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami; godz. 17.30-18.30 spotkanie z dyrekcją ZNPO;
    lub
  • 9 czerwca 2026, godz. 10.00-11.00 spotkanie z dyrekcją ZNPO; godz. 11.00-12.30 konsultacje z wychowawcą/nauczycielami/specjalistami.

    Konsultacje indywidualne z wychowawcą, nauczycielami bądź specjalistami – po uprzednim umówieniu terminu przez zeszyt korespondencji bądź Librus.

UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I WYDARZENIA

  • 01.09.2025 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 
  • 19.09.2025 – Sprzątanie świata 
  • 01.10.2025 – ognisko integracyjne i spotkanie z absolwentami
  • 14.10.2025 – Dzień Edukacji Narodowej 
  • październik miesiącem AAC 
  • druga połowa października – IV Jesienny Turniej Bocci
  • 07.11.2025 – Narodowe Święto Niepodległości 
  • 07.11.2025 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych 
  • 05.12.2025 – Mikołajki 
  • 12.12.2025 – Dzień Patrona Szkoły 
  • 19.12. 2025 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne 
  • 13.02.2026 – Walentynki i Bal karnawałowy
  • 27.02.2026 – Dzień Chorób Rzadkich 
  • 21.03.2026 – Dzień Otwarty Szkoły (dzień zajęć otwartych dla rodzin uczniów)
  • 01.04.2026 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne 
  • 20-24.04.2026 – Święto Książki i Dzień Ziemi
  • 05.05.2026 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 
  • maj – Rowerowy maj 
  • 21.05.2026 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej 
  • 28.05.2026 – Święto Rodziny 
  • czerwiec – bal absolwenta
  • 23.06.2026 – Dzień Gdańska
  • 26.06.2026 – uroczystość zakończenia roku szkolnego 

Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły  przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.

POBIERZ WNIOSEK

Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:

1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,

3) orzeczenie o niepełnosprawności.

Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.

Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.

Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:

– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,

– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),

– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).

O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.

Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową dla dzieci i młodzieży  o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W budynku przy ulicy Jagiellońskiej w Gdańsku tworzymy przestrzeń edukacji dla młodszych i starszych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną: ruchową, sensoryczną, związaną z komunikacją i zachowaniem.

Jesteśmy przekonani, że każdy człowiek ma własną drogę rozwoju, dlatego naszą pracę opieramy na  małych grupach uczniowskich, które pozwalają na autentyczne relacje nauczyciela z każdym z uczniów oraz na indywidualnych programach uczniów realizowanych przez zespół nauczycieli, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów, psychologów, asystentów. Organizacją nauki i metodami pracy umożliwiamy uczniom wykorzystanie w pełni  ich potencjału, a największymi naszymi sojusznikami w codziennej pracy są ich rodziny. Warunki lokalowe oraz specjalistyczny sprzęt umożliwiają uczniom jak najbardziej bezpieczny, komfortowy i samodzielny udział w procesie edukacji i terapii. Tworzymy  środowisko do skutecznego porozumiewania się i budowania relacji w grupie, stosownie do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów z uwzględnieniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Umożliwiamy uczniom  aktywność własną, odkrywanie mocnych stron  i talentów. Dbamy o systematyczny rozwój kompetencji i umiejętności, szczególną uwagę poświęcając tym aspektom edukacji i terapii ucznia, które będą mu przydatne po ukończeniu szkoły w dorosłości.

NASI PARTNERZY

Wspierają nas:

Dotępność