Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku rozpoczyna zapisy na szkolenie KOMPLEKSOWY MODEL POSTĘPOWANIA FIZJOTERAPEUTYCZNEGO W PEDIATRII prowadzone przez wybitnego fizjoterapeutę, specjalistę z wieloletnim doświadczeniem
Termin
– I moduł 12.-13.06.2021
– II moduł 11-12.09.2021
Prowadzący
Michał Sokołów – absolwent Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Koordynator zespołu fizjoterapeutów i fizjoterapeuta w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdańsku, z którym jest związany od 2008 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne, w ramach prowadzenia zajęć ze studentami kierunku Fizjoterapia, w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Ukończył liczne szkolenia z zakresu fizjoterapii dzieci ryzyka (wcześniaki, rozpoznanie obniżonego napięcia mięśniowego, asymetrii), planowania i prowadzenia terapii w Mózgowym Porażeniu Dziecięcym, trudnościami związanymi z SI- przetwarzaniem bodźców sensorycznych, wadami postawy oraz problemami natury ortopedycznej. Identyfikuje się przede wszystkim z koncepcją NDT Bobath, korzystając jednak z takich narzędzi jak manipulacje powięziowe, kinesio- taping, PNF, metoda Prechtl`a, Kinetic Control, MEDEK i wiele innych. Obecnie doktorant na GUMed. Laureat nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla pracowników służby zdrowia.
Miejsce
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku
ul. Jagiellońska 11, 80-371 Gdańsk
Cena
– 1990 zł przy jednorazowej wpłacie za oba moduły
– 1100zł przy wpłacie za 1 moduł
(Cena zawiera VAT, 2 przerwy kawowe z poczęstunkiem, materiały szkoleniowe, certyfikat)
Zapisy
Magdalena Stańczewska
magdalena.stanczewska@psoni.gda.pl
501 746 016
Zgłoszenia przyjmujemy do 15.05.2021
Liczba miejsc: 24, decyduje kolejność zgłoszeń!
Opłaty należy dokonać do 30.05.2021 na konto 21 1020 1811 0000 0302 0242 2913 PKO BP
W tytule: Imię i nazwisko udział w szkoleniu „Kompleksowy model postępowania fizjoterapeutycznego”
Program Kursu
- MODUŁ I
- Dzień 1
1. Analiza biomechaniczna i kinetyczna rozwoju prawidłowego w kontekście wspomagań terapeutycznych. Czyli jak umiejętnie prowadzić terapię, tak by nauczyć efektywnie funkcji
2. Wykorzystanie aktywności rozwoju prawidłowego dla budowania kontroli centralnej, podporu, naprzemienności, stabilności / mobilności biodra i innych- w zależności od potrzeb pacjenta i niezależnie od jego wieku
3. Aktywizacja mięśni- precyzyjna praca na określonych elementach łańcuchów ruchowych. Techniki „włączania” mięśnia w aktywności
4. Lokalizowanie słabego ogniwa w programie motorycznym podopiecznego - Dzień 2
1. Teoria treningu równowagi. Strategie zachowania równowagi, filary kontroli równoważnej
2. Zasady prowadzenia terapii przy zaburzeniach równowagi różnego pochodzenia (opóźniony rozwój psychomotoryczny, mózgowe porażenie dziecięce, zaburzenia przedsionkowe, zawroty głowy)
3. Wspomagania w pracy nad równowagą w różnych pozycjach wyjściowych z pacjentem w kontakcie i niemowlęciem
4. Budowanie kontroli statycznej i dynamicznej w różnych aktywnościach motorycznych
- Dzień 1
- MODUŁ II
- Dzień 3
1. Analiza, zaburzenia i wpływ postawy na kontrolę motoryczną
2. Mobilizacje dolnego kwadrantu dla wyrównania kończyn, pozycji miednicy, odcinka lędźwiowego kręgosłupa, kości krzyżowej
3. Mobilizacje biodra, kolana, stawu skokowego
4. Elementy tapingu w zaburzeniach postawy i ruchu - Dzień 4
1. Trening siłowy i znaczenia siły dla funkcji
2. Wspomagania w treningu siłowym kończyn dolnych
3. Wspomagania w terapii chodu i trening na bieżni
4. Analiza łańcuchów mięśniowych w kontekście chodu i stania
- Dzień 3