Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Gdańsku

Screenshot 2022-06-30 at 00.11.12

PSONI

Nabór na stanowisko Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną koło w Gdańsku zaprasza do składania ofert aplikacyjnych na stanowisko Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy

    I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
    a) Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie –  o stanowisko mogą się również ubiegać osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz.1260),
  • wykształcenie wyższe na kierunkach mających zastosowanie przy świadczeniu usług w Środowiskowym Domu Samopomocy,
  • 5 letni staż pracy zgodnie z art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 (Dz.U 2018 poz.1260 ze zm.) oraz załącznikiem nr 3 rozporządzenia RM z dnia 15 maja 2018 (Dz.U 2012 poz.936 ze zm.)  w tym co najmniej 3 letni  staż w obszarze pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust.1 w powiązaniu z art. 6 pkt 5 ustawy o pomocy społecznej   z  dnia 12 marca 2004 r. ( Dz. U. z 2018 poz. 1508 ze zm.) oraz co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z niepełnosprawnością /zaburzeniami psychicznymi,
  • specjalizacje z zakresu organizacji pomocy społecznej o których mowa w art. 122 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. ( Dz. U. z 2018 poz. 1508 ze zm.)
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw  publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • niekaralność z zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U 2018 poz. 1458)
  • znajomość przepisów prawa z zakresu : ustawy o pomocy społecznej,  ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o ochronie danych osobowych, Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy, rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy
    b) Wymagania dodatkowe:
  1. umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
  2. bardzo dobra znajomość regulacji prawnych związanych z funkcjonowaniem jednostki;
  3. predyspozycje do pracy z osobami z niepełnosprawnością;
  4. znajomość zasad planowania, zarządzania i realizacji budżetu jednostki;
  5. doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu podobnych czynności/zarządzaniu placówką/jednostką realizującą działania wspierające/edukacyjne/aktywizujące  na rzecz osób z niepełnosprawnościami
  6. dobra organizacja pracy, odpowiedzialność, komunikatywność, zaangażowanie i kreatywność.
  7. znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków z programów krajowych na realizację działań wspierających na rzecz osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin
  8. znajomość i umiejętności wykorzystania ICF w planowaniu i monitorowaniu bezpośredniej pracy z osobami z niepełno sprawnościami
    II. Zakres wykonywanych zadań:
  • organizowanie pracy w Środowiskowym Domu Samopomocy poprzez wydawanie zarządzeń wewnętrznych, regulaminów oraz innych decyzji kierowniczych, a także ponoszenie odpowiedzialności za całokształt jego działalności,
  • podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach dla realizacji zadań statutowych i ustawowych Domu na podstawie stosowanych, wymaganych przepisami prawa, upoważnień,
  • analizowanie działalności Domu pod względem finansowym, zabieganie o środki na pokrycie jego statutowych i ustawowych zadań,
  • współpraca z najbliższym otoczeniem uczestników ŚDS, instytucjami publicznymi i organizacjami społecznymi mającymi związek z działalności Domu i jego uczestników,
  • dbanie o odpowiedni dobór kadry oraz o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
  • przygotowywanie i składanie niezbędnych informacji dotyczących funkcjonowania Domu
  • przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej środków w realizacji zadań statutowych ŚDS,
  • dbałość o wdrażanie i utrzymanie na wysokim poziomie standardów funkcjonowania  ŚDS,
  • rozwój działań wspierających funkcjonowanie uczestników i ich rodzin w oparciu o pracę Kręgów Wsparcia
  • prowadzenie zajęć z uczestnikami ŚDS,
  • zapewnienie i utrzymanie wymaganego zakresu i poziomu usług w ŚDS,
  • nadzór, kontrola i wykonywanie kontroli zarządczej w jednostce,
  • realizacja statutowych zadań ŚDS określonych w statucie tej jednostki,
  • stała współpraca z przedstawicielami jednostek publicznych w zakresie realizacji zadań ŚDS,
  • ścisła współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy rodzinie w Gdańsku w zakresie realizacji zadań ŚDS,
  • opracowywanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania ŚDS oraz sporządzanie sprawozdań,
  • administrowanie mieniem wchodzącym w skład i będącym na wyposażeniu ŚDS
  • realizacja dodatkowych projektów związanych ze świadczenie wsparcia uczestnikom ŚDS oraz ich rodzinom

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  • miejsce pracy: Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną koło
    w Gdańsku – Środowiskowy Dom Samopomocy , ul. Jagiellońska 11, 80-371 Gdańsk     
  • zatrudnienie w ramach umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
  • sytuacje stresowe,
    IV. Wymagane dokumenty:
  • koncepcja funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy, (jeżeli kandydat planuje przedstawić Zarządowi koncepcję funkcjonowania w formie multimedialnej, zobowiązany jest do złożenia
    w kopercie, zawierającej wymaganą dokumentację, oprócz pisemnej koncepcji również prezentację multimedialną);
  • CV
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy tj. świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych;
  • oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1440 ze zm.);
  • oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie, że kandydatowi nie są znane okoliczności mogące mieć wpływ na jego nieposzlakowaną opinię;
  • poświadczone za zgodność z oryginałem kandydata kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach, uprawnieniach (certyfikaty, referencje, świadectwa ukończonych kursów);
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – dotyczy wyłącznie sytuacji, jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych) lub dane osobowe wykraczające poza dane określone w art.22 (1) Kodeksu pracy. Zgoda na ich przetwarzanie może zostać odwołana w dowolnym czasie. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych może być zawarte w uzasadnieniu przystąpienia do konkursu w następujący sposób:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w uzasadnieniu przystąpienia do konkursu oraz załączonych do niego dokumentach, w celu realizacji procesu rekrutacji.  Jednocześnie oświadczam, że zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania oraz wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie oraz, że podanie danych było dobrowolne.”

……………………………………………….

Podpis kandydata do pracy

    V. Termin i sposób składania dokumentów aplikacyjnych:

  1. miejsce składania ofert: Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną koło w Gdańsku, ul. Jagiellońska 11, 80-371 Gdańsk – Sekretariat
  2. termin składania ofert: do 31 sierpnia 2022r.
  3. sposób składania ofert: wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy – PSONI koło w Gdańsku” osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera. W przypadku oferty złożonej drogą pocztową decyduje data wpływu oferty do siedziby PSONI koło w Gdańsku

NASI PARTNERZY

Wspierają nas:

Dotępność