PLACÓWKI EDUKACYJNE
Niepubliczna
Podstawowa Szkoła Specjalna
Niepubliczna Podstawowa Szkoła Specjalna im. Pawła Adamowicza
ul. Jagiellońska 11 80-371 Gdańsk
tel./fax. 58 342 01 33
Facebook
KALENDARZ
- 2 września 2024 r. – rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 1 i 11 listopada 2024 r. – szkoła zamknięta;
- 23 grudnia 2024 r. – 6 stycznia 2025 r. – zimowa przerwa świąteczna; szkoła zamknięta;
- 17 lutego – 2 marca 2025 r. – ferie zimowe; dni wolne od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy;
- 17 – 22 kwietnia 2025 r. – wiosenna przerwa świąteczna:
* 17 kwietnia 2025 – dzień wolny od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy;
* 18 – 21 kwietnia 2025 r. – szkoła zamknięta;
* 22 kwietnia 2025 r. – dzień wolny od zajęć dydaktycznych – dyżur opiekuńczy; - 1 – 2 maja 2025 r. – szkoła zamknięta;
- 19 – 20 maja 2025 r. – szkoła zamknięta;
- 27 czerwca 2025 r. – zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych;
- 28 czerwca – 31 sierpnia 2025 r. – ferie letnie.
INFORMACYJNE SPOTKANIA Z RODZICAMI
- 16.09.2024 godzina 17:00 oraz 17.09.2024 godzina 9.30
- 6.11.2024 godzina 17.00 – 18:30 – spotkania w formie konsultacji indywidualnych
- 3.02.2025 godzina 17:00 oraz 4.02.2025 godzina 9.30
- 22.04.2025 godzina 17.00 – 18:30 – spotkania w formie konsultacji indywidualnych
- 16.06.2025 godzina 17:00 oraz 17.06.2025 godzina 9.30
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE I WYDARZENIA
- 2.09.2024 – uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego,
- 20.09.2024 – Sprzątanie świata,
- 2.10.2023 – ognisko integracyjne (spotkanie z absolwentami),
- 22.10.2024 – III Jesienny Turniej Bocci,
- 14.10.2024 – Dzień Edukacji Narodowej,
- październik miesiącem AAC,
- 8.11.2024 – Narodowe Święto Niepodległości,
- 3.12.2024 – Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych,
- 6.12.2024 – Mikołajki,
- 13.12.2024 – Dzień Patrona Szkoły,
- 19.12. 2024 – bożonarodzeniowe spotkanie przedświąteczne,
- 16.01.2025 – bal karnawałowy,
- 14.02.2025 – Walentynki,
- 28.02.2025 – Dzień Chorób Rzadkich,
- 31.03.2025 – Dzień Otwarty Szkoły (dzień zajęć otwartych dla rodzin uczniów),
- 16.04.2025 – wielkanocne spotkanie przedświąteczne,
- 23-25.04.2025 – Święto Książki i Dzień Ziemi,
- 5.05.2025 – Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną,
- maj – rowerowy maj,
- 21.05.2025 – Światowy Dzień Różnorodności Kulturowej,
- 29.05.2025 – Święto Rodziny,
- 12.06.2025 (data może ulec zmianie) – bal absolwenta,
- 27.06.2025 – uroczystość zakończenia roku szkolnego.
Podstawą przyjęcia ucznia do szkoły, jest wniosek złożony do dyrektora szkoły przez rodziców /prawnych opiekunów kandydata.
Do wniosku o przyjęcie do szkoły rodzic/prawny opiekun kandydata składa następującą dokumentację:
1) orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
2) dokumentację medyczną niezbędną do ustalenia programu rehabilitacji oraz zakresu wsparcia poza edukacyjnego,
3) orzeczenie o niepełnosprawności.
Dyrektor i psycholog szkolny spotykają się z rodzicami/opiekunami prawnymi kandydata oraz kandydatem na ucznia w celu przeprowadzenia wywiadu.
Dyrektor wraz z psychologiem szkolnym (można ten zespół poszerzyć, tworząc „komisję rekrutacyjną”) dokonują analizy dokumentów oraz wniosków z wywiadu.
Ostatnim etapem procesu rekrutacji jest decyzja o przyjęciu kandydata do szkoły, która powinna uwzględniać:
– rodzaj i stopień niepełnosprawności ucznia,
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego uczniowi (orzeczenie PPP, dokumentacja medyczna, wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby ludzkie, sprzętowe itp., aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby ucznia),
– rodzaj i zakres wsparcia potrzebnego rodzinie (wywiad – czy szkoła jest w stanie/ma niezbędne zasoby aby przygotować optymalną ofertę wsparcia, która zaspokoi wszystkie potrzeby rodziny).
O decyzji komisji rekrutacyjnej rodzic/opiekun prawny kandydata powiadamiany jest pisemnie.
Jesteśmy niepubliczną szkołą podstawową dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W budynku przy ulicy Jagiellońskiej w Gdańsku tworzymy przestrzeń edukacji dla młodszych i starszych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną: ruchową, sensoryczną, związaną z komunikacją i zachowaniem.
Jesteśmy przekonani, że każdy człowiek ma własną drogę rozwoju, dlatego naszą pracę opieramy na małych grupach uczniowskich, które pozwalają na autentyczne relacje nauczyciela z każdym z uczniów oraz na indywidualnych programach uczniów realizowanych przez zespół nauczycieli, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów, psychologów, asystentów. Organizacją nauki i metodami pracy umożliwiamy uczniom wykorzystanie w pełni ich potencjału, a największymi naszymi sojusznikami w codziennej pracy są ich rodziny. Warunki lokalowe oraz specjalistyczny sprzęt umożliwiają uczniom jak najbardziej bezpieczny, komfortowy i samodzielny udział w procesie edukacji i terapii. Tworzymy środowisko do skutecznego porozumiewania się i budowania relacji w grupie, stosownie do indywidualnych możliwości i potrzeb uczniów z uwzględnieniem alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Umożliwiamy uczniom aktywność własną, odkrywanie mocnych stron i talentów. Dbamy o systematyczny rozwój kompetencji i umiejętności, szczególną uwagę poświęcając tym aspektom edukacji i terapii ucznia, które będą mu przydatne po ukończeniu szkoły w dorosłości.
NASI PARTNERZY